۰۸ اسفند

مقدمه ای بر طراحی وب سایت

طراحی وب سایت = عملکرد+ محتوا + فرم_ سازمان دهی +تعامل
با ترکیب این عناصر می توان وب سایتی را طراحی کرد که معدود افرادی قادر به ایجاد آن هستند چرا که  موفقیت ،مستلزم آن است که طیفی از مهارت های را در اختیار داشته باشیم. شرکت ها  باید  مهارت های  داخلی  خود را تحت کنترل درآورند یا از آزانس های تخصصی در طراحی وب سایت استفاده کنند.
توانمندی- این ویژگی باید در تمامی وب سایت ها وجود داشته باشد،چرا که مطابق با قانون ناتوانی و تبعیض،یک ضرورت قانونی به حساب می آید. طراحی توانمند از کاربران معلول سایت ها و کاربرانی  که دارای معلولیت حرکتی هستند،حمایت می کند . همچنین این طراحی به  کاربران دیگر کمک می کند تا طیفی از مرورگر های وب و با استفاده از ابزارهای مختلف همچون تلفن همراه یا PDA ها به سایت دسترسی پیدا کنند و در ضمن به بهینه سازی موتور جست و جو هم کمک می کند
طراحی کاربر محور و قابلیت استفاده – بازدیدکنندگان یک سایت کاربر پسند می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را جست و جو کنند و تجربه رضایت بخشی داشته باشند و عملیات خود را به طور موثری کامل کنند. طراحی وب سایت کاربر محور، ضرورتی است که اطمینان می دهد وب سایت مورد نظر با نیازمندی های  بازدیدکنندگان مطابقت دارد .اقدام کلیدی در این خصوص عبارت است از ،شناسایی سوژه های مناسب،گشت و گذار مشتریان  ومحتوای مورد نظر.
معماری اطلاعاتی و قابلیت یافتن – تحلیل و طراحی سیستم  دارای ساختار سالم و نام گذاری محتوا در سرواژه ها و پیمایش برای کمک به قابلیت جست و جو از طریق پیمایش استاندارد  و جست و جوی درون وبسایت ضروری است
بهینه سازی موتور جست و جو – اگر بهینه سازی موتور جست وجو  در طراحی سایت  و در  سیستم های مدیریت محتوا لحاظ نگردد،ربات های جست و جو نمی توانند در میان محتوا پیمایش کنند و به این ترتیب ارتباط صفحات مختلف ،نامشخص می ماند.
استاندارد های وب- تطابق با استاندارد ها جهت ایجاد پیاداری در روش کد گذاری  و نمایش سایت ها در مرورگرهای مختلف به گونه ای که از طریق کنسرسیوم وب جهان گستر(www.w3.org)  و  ( Webstandards Project  (www.webstandards.org اعلام می شوند.
پیگیری  جهت ارائه نتایج تجاری – طراحی شما باید به گونه ای باشد که محتوا خاص و سفرهایی که در سایت انجام می پذیرند تاکید داشته باشد تا سایت شما  را به اهداف خودش برساند.کاربران را نباید  به گونه ای رها کرد  که به تمام محتوای سایت ،دسترسی داشته باشند،بلکه ارزشمندترین محتوای سایت باید الویت بندی شود. این کار مشابه کار سوپرمارکتی است  که برای ارتقای محصولات خاص از Merchandising استقاده می کند. همچنین به مطالعه روانشناسی  جذب  مشتریان نیاز است تا محتوا ، پیام  و طراحی  بصری درک  شود که بر ادراک مشتریان تاثیر گذار است.
طراحی  بصری – تجربه یک برند و سایت  در ذهن ها باقی نمی ماند مگر آنکه  طراحی بصری آن محرک (انرژی زا) بوده  و با آنچه  بازدیدکننده از برند مربوط انتظار دارد،مطابقت داشته باشد.
تحلیل وب – تحلیل سفرهای بازدیدکنندگان  می تواند به بهبود پیمایش و حرکت به سوی اهداف مختلف سایت کمک کند.
نیازمندی های قانونی – باید مالکان  سایت بررسی کنند که از بسیاری از قوانین مربوط به کنترل حضور وب پیروی می کنند یا خیر.
فرآیند برنامه ریزی  و بهبود  بازاریابی از طریق اینترنت – وب سایت باید در جهان گسترده تری که از اهداف مختلف  سازمانی پشتیبانی می کند قرار گیرد و برای حصول این اهداف ،با دیگر کانال های فروش ،یکپارچه  و دائما بررسی شود و بهبود پیدا کند.
Share this
Leave a reply

نظرات خود را ثبت کنید