۰۷ اسفند

استراتژِی های متمرکز برای افزایش فروش

گاهی رسوخ در بازار،توسعه محصول  را استراتژی های متمرکز می نامند،زیرا آنها به تلاش های متمرکز وفشرده ای نیاز دارند تا شرکت بتواند بدان وسیله محصولات خود را از نظر رقابتی بهبود بخشد
رسوخ در بازار:شرکت ها در اجرای این استراتژی های مبتی بر رسوخ بازار می کوشند از مجرای  تلاش های بازاریابی سهم بازار محصولات  و خدمات کنونی خود را افزایش دهند.اغلب این استراتژی ها  به صورت گسترده  و به تنهایی به اجرا در می آیند و گاهی پا به پای سایر استراتژی ها اجرا می شوند.رسوخ در بازار شامل اقدامات زیر  می شود.
افزایش عده فروشندگان ،افزایش هزینه های تبلیغات ،ترویج گسترده  برای افزایش فروش و تقویت روابط عمومی و تبلیغات.شرکت پروکتر اند گمبل  نمونه ای از این استراتژِ ها را به اجرا درآورده که برای افزایش سهم بازار خود برای یک نوع عطر به نام (ونزیا)هزینه های سنگینی خرج تبلیغات کرد. مبارزه تبلیغاتی شرکت شامل یک صفحه کامل تبلیغ در مجله های معتبر و مشهور می شود.مبارزه تبلیغاتی چند میلیون دلاری ماکروسافت برای تبلیغ و ترویج نرم افزار ویندوز ۹۸ نمونه دیگری است.شرکت در این راه برای انواع مبارزات تبلیغاتی از پست الکترونیکی استفاده زیادی کرد. واین خود باعث افزایش رشد انن شرکت و فروش بیشتر از حد تخمین زده شده بود.لازم به یادآوری است  که طبق برآورد های انجام شده در سال ۲۰۰۰ بیش از ۱۰۰ میلیون مشترک از این سیستم استفاده کرده بودند.
توسعه بازار: مقصود از توسعه بازار عرضه خدمات  یا محصولات جدید  به مناطق جغرافیایی جدید است. جو توسعه بازار بین الملل بسیار مساعد تر می شود . در بسیاری از صنایع:مانند هواپیمایی شاید معقول نباشدکه تنها در درون مرزها به رقابت پرداخت. درسال ۱۹۹۷ صادرات آمریکا به مرز ۷۸/۴ میلیارد دلار رسید که نسبت به ژوئن ۱۹۹۶ به میزان ۱۰/۶ درصد افزایش یافت و این روند افزایش کماکان ادامه دارد. خارجی ها علاقه زیادی به خریدن محصولات  وخدمات آمریکایی نشان می دهند و این در حالی است  که در سال ۱۹۹۷ ارزش دلار آمریکا به میزان ۹/۴ درصد افزایش یافت،در مقایسه با واحد پول ۱۹ کشور بزرگ دنیا. بالا رفتن ارزش دلار باعت می شود که محصولات  و خدمات آمریکایی در بازارهای آن سوی دریاها گران تر شود.
توسعه محصول: مقصود از توسعه  محصول اجرای یکی از استراتژی هایی است که در اجرای آن شرکت می کوشد  از طریق بهبود بخشیدن یا اصلاح محصولات و خدمات کنونی برمیزان فروش بیفزاید.معمولا اصلاح محصول مستلزم هزینه های بسیار زیاد تحقیق و توسعه  می شود . شرکت«نت میدیا» آینده خود را در گرو  اجرای استراتژِی های مبتنی بر توسعه محصول گذاشت و از همین رو شبکه ی جدیدی به نام «نت سیور آلرت» به وجود آورد  که برای بلیط هواپیما  و اتاق میهمان پذیرها تخفیف های دائمی قائل شد.
Share this
Leave a reply

نظرات خود را ثبت کنید