۰۳ اسفند

روابط عمومی آنلاین

روابط عمومی آنلاین یا روابط عمومی الکترونیکی تاثیر شبکه اینترنت  را تقویت می کند به یا داشته باشید که اصطلاح  internet مخفف کلمه Interconnected Networks (شبکه های به وهم متصل) است اشاره به نشان تجاری یا سایت شما  در دیگر سایت های در شکل دهی عقاید و هدایت بازدیدکنندگان به سایت شما اهمیت داردبه علاوه ،همانطور که در قسمت بهینه سازی موتور جستجو دیدیده ایم هر چقدر کیفیت لینک های بازگشتی از دیگر سایت های به سایت شما بیشتر باشد ،رتبه سایت شما در فهرست بندی طبیعی یا بنیادی موتور های جست و جو بالاتر است.
چهار تفاوت عمده بین روابط عمومی سنتی و روابط عمومی آنلاین وجود دارد که عبارت اند از:
۱-مخاطب،متصل به سازمان است. قبلا این اتصال وجود نداشت(کارکنان روابط عمومی اخباری را منتشر می کردند که در سطح کانال های خبری توزیع می شد،توسط رسانه جمع آوری و سپس در خروجی آنها قرار می گرفت)
۲-مخاطبان با یک دیگر در ارتباط هستند. از طریق انتشار وبسایت شخصی یا از طریق ایمیل مخاطبان،اطلاعات می تواند به سرعت از فردی دیگر یا از گروهی به گروه دیگر انتقال پیدا کند
۳-مخاطب  به اطلاعات دیگر دسترسی دارد. اغلب در گذشته ،انتقال دهنده  اطلاعات قادر بود بیانیه صادر کند که برای متوسط مخاطبان مواجهه با آن سخت بود(اینترنت مقایسه سریع بیانیه ها را تسهیل کرده است)
۴-مخاطبان اطلاعات را جذب می کنند. این مورد شبیه مورد قبلی است .قبلا کانال محدودی بر حسب تلویزیون  و خبرگذاری وجود داشت . امروزه منابع و کانال های اطلاعاتی بسیاری وجود دارد(این قضیه،دیده شدن پیام را مشکل می سازد)
حال باید این مورد را شرح داد که فعالیت های بسیاری وجود دارد که باید به عنوان بخشی از روابط  عمومی مدیریت شوند که در پایین آن ها را خواهیم گفت.
۱-فعالیت های بازاریابی جست و جو (Seo) : سئو در بخش های زیادی از فعالبت های و بخش های اصلی دیجیتال مارکتینگ نحفته است .  وبسیاری از تکنیک های دیگر از جمله ایجاد لینک های بازگشتی به این امر کمک  می کند.
۲-فعالیت مربوط به جذابیت نشان تجاری: جذابیت به طور کل  درباره ایجاد تعامل با گفت و گو با مخاطبان آنلاین برای کمک به  درک نیازهای مخاطب و احتمالا تاثیر گذاری بر آن هاست.این فعالبت ممکن است  در سایت شخصی شما یا سایت های شرکتی و یا حتی دولتی از طریق جوامع  و وبلاگ های تجاری  انجام پذیرد . که در ادامه بیشتر در رابطه با آن بحث خواهیم کرد.
۳- فعالیت های به چالش کشیدن رقیب: در این جا از رسانه اجتماعی  و آنلاین جهت به چالش کشیدن کمپین  و پیام  وسپس پخش کردن پیام از طریق بازاریابی ویروسی استفاده می کنیم،به طور طبیعی ،آدرس وب باید برای فعالیت های روابط عمومی آفلاین جهت تکمیل کمپین  در هدایت ترافیک به داخل سایت بازگو شود.این فعالیت شامل ارتباط آنلاین با رسانه (خبرنگاران)می شود که بیش از پیش از اینترنت به عنوان یک خط ارتباطی برای دستیابی به اخبار خبرگذاری ها از طریق هشدارهای ایمیل و خوراک Rss استفاده می کنند.گزینه ها شامل ایجاد یک ناحیه نشر خبر در وب سایت،از طریق ایجاد هشدارهای ایمیل درباره اخباری که خبرنگاران  و دیگر سایت های شخص ثالث می توانند ثبت کنند و ارسال داستان های خبری با تازه های خبری به خوراک های خبری آنلاین می شود
۴-روابط عمومی بحرانی و تدافعی: روابط عمومی تدافعی شامل بسیاری از فعالیت هایی است که در بالا شرح داده شد.پیگیری سلامت یک نشان تجاری به صورت آنلاین از طریق ابزارهای مدیریت اعتبار و سپس پاسخ متقابل لازم است. روابط عمومی بحرانی شامل یک رویکرد فعال جهت مدیریت پیشامد منفی احتمالی می شود .مانند سخت افزار که دارای یک نقص اصلی است یا یک شرکت پتروشیمی که دارای یک پیشامد اصلی است.
Share this
Leave a reply

نظرات خود را ثبت کنید