۰۱ اسفند

مدل های خرید مشتری

در ذهن مشتریان لحظاتی قبل از خرید چه می گذرد؟وقتی خریدی را انجام می دهند از چه مراحلی عبور می کنند؟برای فروش ،باید بدانید که مردم چرا و چگونه خرید می کنند.یا به پایان رسیدن این بخش میتوانید  مدل خریدی مناسب را برای مشتریان آنلاین انتخاب و ترسیم کنید.
انتخاب مدل به وضوح بستگی به نوع خرید و خریدار دارد.ما می خواهیم مصرف کننده ای آنلاین را به هنگام  خریداری بررسی کنیم . دو سناریوی خرید مختلف را در نظر می گذرانیم .یکی برای خریداری با درگیری بالا  (برای مثالیک خودرو  یا یک کامپیوتر شخصی)و یکی خریداری عادی با درگیری پایین(برای مثال یک قوطی کوکاکولا).
خریدهای با درگیری بالا:
برای خریدی با درگیری بالا مانند خودرو ،مشتریان فرآیند خرید سختی را می گذارنند که از شناسایی مشکل گرفته تا جستجوی اطلاعات ،ارزیابی،تصمیم به خرید و مرحله پس از خرید را شامل می شود.
همانطور که یک وبسایت خود (ویا یک آگهی تعاملی خوب تلویزیونی)به خریداران کمک می کند تا از همه یا بیشتر مراحل درون این فرآیند عبور کنند.برخی از خریداران ترجیح می دهند جستجوی آنلاین انجام دهند و خرید آفلاین (یا فقط سواری خود را از مایش کنند)در حالی که کسانی دیگر ترجیح می دهند آزمایش،جستجو خرید را آنلاین انجام دهند.
پایگاه داده ها و ارتباطات یکپارچه باید قادر به شناسایی مشتریان احتمالی به صورت آنلاین  و انجام فروش به شکل آفلاین باشند؛حتی اگر این کار به معنای تحویل یک خودرو برای آزمایش سواری آن درب منزل باشد.شگفت آنکه، بسیاری از شرکت های تجاری هنوز برای یکپارچه سازی پایگاه داده های خود تلاش می کنند.
خریدها با درگیری پایین:
بدیهی است تمام خریدارها نیاز به این همه تلاش ندارند.خریدهای بسیاری با درگیری پایین وجود دارند و چنین تلاشی را ایجاب نمی کنند.مدل برای کمک توجه AIDA( آکاهی،علاقه،میل و عمل)با وجود اینکه  تقریبا ۱۰۰ سال بوده است و از سوی برخی مورد انتقاد واقع شده است،هنوز هم مورد استفاده بسیاری از حرفه ای ها قرار می گیرد.
مدل های خرید بسیاری مانند ATR (اگاهی،آزمایش و تقویت)وجود دارند که آگاهی تولید کرده،امکان آزمایش آسان فراهم آورده وسپس آن را با تبلیغات تقویت می کنند.
شیوه های سازگار بسیاری وجود  دارند  که وبسایت ها می توانند  به کار گیرند.
مدل Learn-Buy -Use ( یادگیری،خرید و استفاده) نشان می دهد که چگونه می توان این روش را برای ارائه محتوای مربوطه برای کمک به فروش  و اهداف نشان تجاری به کار برد.
Share this
Leave a reply

نظرات خود را ثبت کنید